מאפייני הטיפול הפסיכודינמי

טיפול פסיכודינמי הוא למעשה שם כולל לכל מיני זרמים המגיעים מעולם הפסיכולוגי ועברו התפתחות עם השנים על פי האמונות והגישה של זיגמונד פרויד. בגדול הטיפול הפסיכודינמי מעלה כל מיני תכנים שאינם מודעים לנו תוך כדי טיפול שעל פי הגישה משפיעים עלינו בהיבט האישיותי והתגובתי בחיי היומיום.

בעוד יש כאלה שלא מודעים לאותם תכנים, אחרים מדחיקים אותם והרעיון תוך כדי טיפול הוא לעורר אותם ולהתמודד איתם, כך נוכל לשפר את נקודת המוצא בה אנו נמצאים.

כידוע היום יש אינספור סוגים של טיפולים ומספיק שנפתח את מנוע החיפוש גוגל וניחשף לטיפולים מכל מיני סוגים. השאלה היא במה שונה הטיפול הפסיכודינמי הקלאסי, מהם היתרונות שלו על פני טיפולים אחרים ומי הם האנשים שטיפול מהסוג הזה יכול להתאים.

אז קודם כל חשוב להבין כי הטיפול הפסיכודינמי הקלאסי והרגשי מאפשר טיפול שהוא יותר ארוך וכתוצר ישיר גם יותר עמוק ולכן הוא מתאים לאנשים שיש להם באמת סבלנות להתעמק בשורשיהם של הדברים ולא לאנשים שרוצים טיפול נקודתי של כאן ועכשיו ולהתקדם הלאה. הרעיון הוא באמת לטפל בשורשה של הבעיה ולהתעמק בה. הטיפול מלווה את האדם בתקופה שהוא מגיע לטיפול לאורך זמן כדי שניתן יהיה להבין את המקומות שבהם המטופל נמצא, ניתן יהיה להבין את הפחדים שלו, את המשאלות שלו, את המקומות שחוסמים אותו בדיוק כמו שזה קורה לו בחיים ולכן יהיה מאוד קשה להבין תוך 3 מפגשים מה קורה עם האדם הזה לאורך חיים שלמים.

טיפול פסיכודינמי מאפשר התבוננות סבלנית אשר עוזרת הן למטופל ללמוד את המטפל והן למטפל ללמוד את המטופל. תהליך זה מעלה את הסיכוי להגיע לאותם צמתים קשים וכואבים שפוגשים אותנו לאורך כל החיים בנקודות מסוימות ואז כשזה עולה בחדר, אפשר באמת להתייחס לזה ולהבין את זה יותר לעומק.

יחד עם זאת, טיפול מהסוג הזה מועבר על ידי מטפל פסיכולוג קליני מוסמך עם ניסיון. התיאוריה לצד הפרקטיקה מאפשרות למטפל להבין מי עומד מולו, להכיר את המטופל בהיבט הרגשי, בהיבט ההנעתי מה שלא תמיד מתאפשר בטיפולים מהירים. מדובר בתהליך המתבונן על הנפש ומטרתו להגיע לרבדים עמוקים כדי לאפשר הזדמנויות להתרחשות.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.