לימודי המשך לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה או בעבודה סוציאלית

בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה או בעבודה סוציאלית? גלו את מגוון האפשרויות ללימודי המשך שיעצבו לכם את העתיד המקצועי.

לימודי המשך בפסיכולוגיה או בעבודה סוציאלית פותחים עולם של אפשרויות בפני אנשי מקצוע שרוצים לקדם את הקריירה שלהם ולהתמקצע בתת נושאים ובתחומים מגוונים. עם סיום התואר הראשון, חשוב להכיר את האפשרויות השונות ותחומי לימודי ההמשך, שיאפשרו לכם למצוא את המסלול המקצועי המתאים לכם ביותר.

לימודי המשך כוללים כמובן את המסלול הטבעי לתואר שני. ולצד זאת, ישנם לימודי תעודה בנושאים שונים המתאימים לבעלי תואר ראשון או שני בהתאם לתנאי הקבלה.

תארים מתקדמים

לימודי תואר שני רלוונטיים כמובן לבוגרי תואר ראשון באותו התחום ומאפשרים התמחות והעמקה בתחומי הפסיכולוגיה או העבודה הסוציאלית. בתואר שני נלמדים נושאים מתקדמים יותר, מתבצע מחקר וכותבים עבודת גמר. תואר שני הוא תנאי לקבלה ללימודי דוקטורט.

תואר שני בעבודה סוציאלית

תואר שני בעבודה סוציאלית מכין את הסטודנטים לפרקטיקה קלינית מתקדמת ולתפקידי מנהיגות במגוון מסגרות של עבודה סוציאלית. תוכנית הלימודים כוללת לרוב פרקטיקה מתקדמת, מדיניות רווחה חברתית, שיטות מחקר והתנהגות אנושית. תוכניות רבות כוללות גם הזדמנויות להשתלבות מעשית, המאפשרות לסטודנטים לצבור ניסיון מעשי בתחום העיסוק הרצוי להם.

תואר שני במדעי הפסיכולוגיה

תואר שני במדעי הפסיכולוגיה מספק הבנה מעמיקה של תיאוריות פסיכולוגיות ושיטות מחקר. ניתן ללמוד תואר זה במגוון התמחויות, כגון פסיכולוגיה קלינית, ייעוץ, התפתחותית, ארגונית או תעשייתית. תכנית הלימודים לתואר שני נמשכת בדרך כלל שנתיים ועשויה לדרוש עבודת מחקר או בחינת גמר מקיפה. הבוגרים יכולים לעסוק במחקר, בהוראה או בפרקטיקה קלינית מתקדמת, בהתאם להתמחות שבחרו.

לימודי תעודה

בתי הספר לפסיכולוגיה ועבודה סוציאלית באוניברסיטאות השונות מציעות מגוון לימודי חוץ והמשך בתחום כאשר קהל היעד העיקרי הנו בוגרי תואר ראשון ושני. להלן מקצת מהאפשרויות השונות.

לימודי הסמכה בפסיכותרפיה

פסיכותרפיה היא תחום טיפולי העוסק בהבנת הנפש וריפוי מצבים נפשיים בעזרת שיחות טיפוליות. לימודי ההסמכה בפסיכותרפיה נמשכים 3-4 שנים וכוללים הכשרה מעשית. התואר מאפשר עיסוק בפסיכותרפיה פרטית.

הכשרה בטיפול באומנויות

טיפול באומנויות כגון אומנות, תנועה ודרמה משלב טכניקות טיפוליות עם יצירה ומשמש ככלי טיפולי. קורסי ההכשרה נמשכים כשנה ונלמדים טכניקות ומיומנויות בתחום.

לימודי תעודה בטיפול זוגי ומשפחתי

לימודים לתעודה בטיפול זוגי ומשפחתי נמשכים כשנתיים ונותנים כלים לטפל בבעיות זוגיות ומשפחתיות. הלימודים כוללים התנסות מעשית בהנחיית טיפול זוגי. התעודה מאפשרת עבודה כמטפל זוגי ומשפחתי.

לימודי תעודה בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית CBT

שיטת טיפול זו מתמקדת בהווה ובשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות. הלימודים נמשכים כ-3 שנים ונותנים כלים והכשרה מעשית בטיפול CBT. התעודה מאפשרת עיסוק בטיפול פרטי.

לימודים נוספים בפסיכולוגיה ועבודה סוציאלית

לימודי פסיכותרפיה ופסיכולוגיה מגוונים מאוד וקיימים גם קורסים קצרים יותר בנושאים ספציפיים כגון טיפול בהפרעות אכילה, טיפול בטראומה, אימון אישי ועוד. הקורסים נותנים ידע וכלים בתחום הטיפולי הממוקד. אם אתם נמשכים לתחום הפסיכולוגיה, אך אינכם בעלי תואר, כדאי להכיר שיש לא מעט קורסים אקדמאיים שפתוחים גם לקהל הרחב, במגוון תחומים.

אפשרויות התעסוקה לאחר לימודי ההמשך

אפשרויות התעסוקה בפסיכולוגיה ועבודה סוציאלית רבות ומגוונות, הנה כמה מהן:

  • פסיכולוג קליני במסגרות ציבוריות או פרטיות לאחר תואר שני או שלישי בפסיכולוגיה.
  • עובד סוציאלי במחלקות שונות בקופות החולים, בתי חולים, מרכזים טיפוליים ועוד לאחר תואר שני בעבודה סוציאלית.
  • פסיכותרפיסט פרטי לאחר לימודי הסמכה בפסיכותרפיה.
  • מטפל באומנויות במסגרות טיפוליות שונות לאחר הכשרה בטיפול באומנויות.
  • מטפל זוגי ומשפחתי בקליניקה פרטית או במרכזי טיפול לאחר לימודי תעודה בטיפול זוגי ומשפחתי.
  • מטפל CBT פרטי או במרפאות בריאות הנפש לאחר תעודה ב-CBT.
  • מדריך ויועץ בתחומים טיפוליים שונים לאחר השתלמויות וקורסים מקצועיים.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.