טיפול פסיכולוגי באינטרנט

טיפול פסיכולוגי באינטרנט

טיפול פסיכולוגי הוא סוגייה אישית מאוד. משהו בינינו לבין המטופל. העניין הוא שפעמים רבות לא רק שאנו נמצאים בסיטואציה לא פשוטה איתה אנו מתמודדים בחיים שלנו במגוון של תחומים והיבטים אלא גם צריכים לבחור את המטפל הנכון עבורנו שיידע לסייע לנו בפתרון הבעיה ולהתאים את הטיפול הנכון. יש כל כך הרבה סוגים של טיפולים וכל כך הרבה מטפלים, כך שלעתים אנו יכולים ללכת קצת לאיבוד. לטיפול פסיכולוגי באינטרנט יש יתרונות וחסרונות, בהם נעסוק בפוסט הבא.

 

אחרי שבחרנו את המטפל או המטפלת והלכנו עם תחושת הבטן שלנו תוך לקיחת מגוון של שיקולים בחשבון, השאלה הבאה היא איך עושים את זה: פנים מול פנים או דווקא אונליין…

 

יתרונות

  • מאפשר לנו באמת לבחור – יש אנשים שגרים באזור מסוים או עובדים באזור אחר שממש רוצים לעבור את הטיפול את פסיכולוג ספציפי אבל המרחק לא מאפשר זאת. כאן האינטרנט יכול לגשר על הפער הגיאוגרפי ולאפשר לכל אדם לבחור את המטפל שהכי מתאים לו מבלי להתפשר.
  • גמישות בזמנים – טיפול בסקייפ או דרך תוכנה אחרת מאפשר לנו לבחור את הזמן שהכי מתאים לנו ואז אנחנו לא צריכים לעשות ויתורים.
  • מוזיל במחיר- לעתים טיפול פסיכולוגי בעיקר בשיטה המסורתית והארוכה יכול להיות סיפור מאוד יקר כאשר טיפול אונליין לרוב נחשב לזול יותר.

 

חסרונות

  • טיפה פחות מחייב – באינטרנט יש משהו שהוא אולי מעט פחות מחייב. כשאתה משקיע מאמץ, מגיע לקלינקה, עושה הכל בכדי לעמוד בזמנים, בתת מודע אתה נותן מעצמך הרבה יותר, אולי גם משקיע יותר מעצמך בטיפול וחותר לתוצאות. האינטרנט עושה את החיים קצת יותר קלים ואולי בטיפול שהמטרה שלו מאוד עמוקה זה לא תמיד טוב.
  • הקשר האנושי -אין מה לומר, קשר וירטואלי הוא אחר לגמרי בעיקר כאשר עוסקים במשהו עמוק כמו טיפול. לא בטוח שבכל המקרים טיפול פסיכולוגי דרך האינטרנט נותן מענה מלא למטופל ולצרכים שלו שכן בטיפול המתבצע פנים מול פנים הרבה יותר קל להתחבר מבחינה נפשית, הרבה יותר קל להיפתח ולכן יכול יכול שבמקרים ספציפיים כן מומלץ לבחור דווקא בטיפול פנים מול פנים.

 

 

לסיכום, כמו כל דבר גם לטיפול פסיכולוגי מסוגים שונים יתרונות וחסרונות. ההמלצה שלנו היא קודם כל לזהות את הבעיה איתה אתם מתמודדים ואז לפי זה הרבה יותר קל למצוא את המטפל הנכון, הטיפול המתאים והדרך הטובה ביותר לעשות זאת.