חרדות טיסה: כיצד ניתן להתמודד איתן?

אחת החרדות היותר נפוצות בעולם המודרני היא חרדה מטיסות, אנשים רבים מתקשים לתכנן חופשות, טיולים וביקורים במקומות שונים בעולם בעקבות חרדה זו. חרדת טיסה יכולה להגיע בכמה רמות חומרה שונות – ישנם אנשים שיעלו למטוס אך בסבל רב, וישנם כאלה שיתנגדו לטוס או אפילו להתקרב למטוס ויהי מה. החרדה יכולה להופיע מכמה גורמים: הלחץ בשדה התעופה, הצפיפות והרעש במטוס, הלחץ באוזניים, ההרגשה של הניתוק מהקרקע… לא חסרות סיבות לפתח חרדה שקשורה בטיסה. יחד עם זאת, רוב האנשים מצליחים להתמודד עם בעיות של פחדים מטיסות, מבלי לפתח חרדה או התקף חרדה קשה. בעוד שלרוב האנשים יש מחשבות בזמן הטיסה על אי נוחות, התרסקות, ועוד מחשבות שליליות, במהלך הטיסה, המחשבות האלה חולפות וההרגשה הרעה נעלמת מהר מאוד. דבר זה לא קורה אצל אנשים שסובלים מחרדת טיסה, והם יסבלו ממחשבות טורדניות עד לנחיתה. האם כל מי שאינו מגיב טוב לעליה למטוס סובל מחרדת טיסה? מתי מומלץ להתחיל טיפול בחרדות אצל פסיכותרפיסט? והאם ישנה דרך לטפל בחרדת טיסה?

התפתחות החרדה

מרגע העליה למטוס, האדם שסובל מחרדת טיסה יהיה מוטרד. כל כיס אוויר, עליה או ירידה קלה בגובה המטוס, יתפסו כסכנת חיים ממשית. אותו אדם ירגיש במצוקה והמחשבה על התרסקות תהפוך לדבר ברור, אשר בראשו של הסובל תיתפס כבלתי נמנעת. כמו כל חרדה הדופק של הסובל ממנה יאיץ, הוא יחוש בסכנת חיים מידית, הוא יזיע, לא תהיה לו שליטה במחשבותיו, והוא יהיה מנוטרל ומשותק. הרגשה בהחלט לא נעימה שגורמת בכל יום להרבה אנשים שסובלים מחרדת טיסות לא לעלות על מטוסים!

הטיפול בחרדת טיסה

לא משנה מה הוא מקור החרדה, כיום ישנם כלים הידע רב לטפל בה. בשנים האחרונות פותחו שיטות רבות לטיפול בחרדה, מטרת טיפולים אלה היא לתת כלים למטופל להתמודד עם החרדה גם במצבי רגיעה, וגם תחת התקף. חשוב להבין כי חרדה לא מטופלת יכולה להתחזק ולגרום לאי נעימות מתמשכת, דבר שיפגע אנושות באיכות החיים. אם אתם חוששים כי אתם סובלים מחרדה, מומלץ שתתחילו טיפול בהקדם!

 

הטיפול קוגניטיבי התנהגותי – C.B.T הינו מענה פסיכולוגי שצובר אהדה רבה בקרב עולם הטיפולים הנפשיים. הטיפול עוסק בשורש הבעיה, גורם למטופל להתעמק במקור לפחדים שמתפתחים לחרדות והתקפי חרדה. הטיפול מאפשר למטופלים לנהל אורך חיים תקין והרגשה של שליטה במצב.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.