טיפול פסיכולוגי בדיכאון

דיכאון וחרדה נחשבת למחלה המזוהה ביותר עם המאה ה-21, בעיקר עם העולם המערבי. בשונה ממחלות אחרות אותן אנו מכירים, הגורמים להיווצרות של דיכאון וחרדה אינם רק פיזיים, אלא גם נפשיים. אין זה אומר שלא ניתן לטפל בדיכאון בעזרת תרופות, ההפך הוא הנכון. יחד עם זאת, חשוב להבין שטיפול באמצעות תרופות איננו מספיק במצב של דיכאון, בעיקר בדרגות קשות ולכן פעמים רבות נדרש טיפול פסיכולוגי אשר יסייע להבין את שורש הבעיה, את הגורמים לדיכאון ולטפל בה מהשורש.

מהי מחלת הדיכאון?

מדובר במצב נפשי אשר יכול או להופיע באופן פתאומי ממצב בריאותי לחלוטין או בהדרגתיות, לאט לאט. דיכאון מאופיין בעצבות מאוד מאוד קשה, בחוסר חשק לחיות, חוסר טעם, חוסר יכולת להנות. רגשות אשמה, עייפות תמידית, חוסר ריכוז ולעתים אף מחשבות שליליות מאוד.\

איך זה קורה מבחינה פיזית?

תאי העצב שלנו במוח מתקשרים זה עם זה באמצעות חומרים כימיים. תא אחד מפריש חומר ותא אחר קולט אותו. בצורה כזו המסר עובר. במצב של דיכאון המסר משובש כלומר רמת החומרים שאמורים לעבור בין התאים משתנה ונוצר מצב של חוסר איזון.

איך זה נראה במציאות?

יכול להיות שאדם הסובל מדיכאון פתאום בוכה יותר מהרגיל, יותר פסיבי, פחות מתפקד, נכנס למאין מראה שחורה, הפסיק ללכת לעבודה או מתקשה לתפקד במסגרת או במסגרות אחרות בין אם זה בבית או עם חברים.

מדובר בתופעה הנחשבת לשכיחה מאוד, אצל נשים כמעט פי  2 בהשוואה לגברים. 1 מתוך 5 אנשים ילקה בדיכאון במהלך חייו, כך עולה מנתונים. חשוב לעשות אבחנה בין דיכאון לבין חרדה. בעוד בדיכאון החוויה היא חוסר חשק ועצבות כבדה בחרדה מדובר על פחד. בחרדה התסמינים הרבה פעמים בכלל גופניים בעוד בדיכאון זה יותר נפשי.

השילוב בין הטיפול התרופתי לבין הטיפול הפסיכולוגי נמצא כיעיל ביותר במצבים של דיכאון וחרדה. בעוד הטיפול התרופתי מסייע לשנות את מאזן החומרים במוח, הטיפול הפסיכולוגי עוזר לנו להבין את המקור לפחד או את המקור לעצבות, עוזר לנו להתמודד עם המקור הזה ולרפא את המקום הזה בהדרגה. הדרך היחידה שהטיפול הפסיכולוגי באמת יעבוד היא רק כאשר אותו אדם יכיר במצב שלו ויחליט שהוא מגיע לטיפול.

תגובה 1

  1. Hi, this is a comment.
    To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
    Commenter avatars come from Gravatar.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.