טיפול פסיכולוגי בזום

התפרצות מגפת הקורונה סיפקה לנו הרבה אתגרים חדשים בחיינו, פתאום אנו נאלצים להסתגר בבתים, להימנע מהתקהלויות ומפגשים עם אנשים זרים במקומות סגורים במיוחד, המצב החדש הזה הצריך חשיבה מחודשת כיצד דברים מבוצעים בחיי היום יום כדי שההגבלות יהרסו את שגרת חיינו כמה שפחות ובמיוחד בדברים החשובים כמו טיפולי פסיכולוגיה לדוגמא… וכאן נכנס לחיינו הזום, מטפלים ופסיכולוגיים רבים מאפשרים למטופליהם שחוששים להתכנס בחדר סגור למשך 40-60 דקות של טיפול לבצע את כל הסשן באמצעות מצלמת אינטרנט מהבית.

האם זה עובד?

טיפול פסיכולוגי עיקרו מתבצע באמצעות תקשור בין הפסיכולוג למטופל, ברוב המקרים ההתקשרות הזו מתבצעת בדיבור כך שנכון להגיד כי במקרים אלו טיפול פסיכולוגי באמצעות פגישת זום אינטרנטית בהחלט יעילה במיוחד שהיא אילוץ ולא בחירה, אך יש טיפולים שבהם הפסיכולוג מאבחן את המטופל גם על ידי שפת גוף, טיפולים בהם המטופל מרגיש נוח יותר לדבר בחופשיות בחדרי חדרים מבלי שמישהו יכול לשמוע, במקרים כאלו הטיפול הפסיכולוגי באמצעות האינטרנט פחות אפקטיבי אבל עדיין עדיף על כלום.

שעת סגר איננה מבטלת פגישות טיפול – חשוב שתדעו!! שזום היא לא האפשרות היחידה שלכם לטיפול בזמן הקורונה גם אם זה בשעת סגר כיוון ויש היתר מיוחד למפגשים פסיכולוגיים בעת סגר כל שעליכם לעשות זה לבקש אישור מהמטפל שלכם לשעה ומיקום הטיפול ואתם תקבלו אישור באמצעותו תוכלו לנוע בחופשיות אל מקום המפגש חסינים מקבלת קנס על כך.

אז למי בכל זאת טוב טיפול פסיכולוגי בזום? – ישנם לא מעט אנשים שנחשבים לדרגת סיכון גבוה לסיבוכים מהקורונה ואנשים אלו צריכים להקפיד יתר על המידה, מפגש בחדר סגור גם אם מתבצע עם מסכות וגם עם חלונות החדר פתוחים מעלה את רמת הסיכון ואנשים אלו יעדיפו מן הסתם לעשות את המפגש באמצעות האינטרנט בזום לביטחונם האישי.

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – סיפור מסע אל הר המטרהורן

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.