טיפול פסיכולוגי לילדים

הורים רבים נרתעים מטיפול פסיכולוגי לילדים היות והם טוענים כי במידה ולילד ישנה בעיה זה עוד מוקדם לטפל בה היות והאישיות של הילד עדיין לא התעצבה במלואה, ולכן כאשר הילד יהפוך לאדם בוגר עם אישיות מעוצבת זה יהיה נכון יותר לטפל בבעיה כזו או אחרת עם טיפול פסיכולוגי.

בעוד שחלק מההורים סולדים מטיפול פסיכולוגי בשלבי הילדות מהסיבה הזו קיימים הורים אשר פוחדים לתת טיפול פסיכולוגי לילד שלהם על מנת שהוא והחברים סביבו לא יתייגו אותו בתור ילד שונה עם בעיות או בתור ילד חריג. תופעות אלה עלולות לעיתים להפוך את הבעיה שממנה סובל הילד לעמוקה עוד יותר ולעיתים בעיה שבילדות היה ניתן לפתור באמצעות טיפול פסיכולוגי קצר עלולה להיגרר לבעיה שתצריך טיפול פסיכולוגי ארוך ובמקרים מסוימים טיפול של פסיכיאטר בליווי של תרופות כאלה ואחרות.

באילו בעיות אנו נתקלים עם הילדים שלנו שעלולות לגרור טיפול פסיכולוגי?

בשורה התחתונה ילדים יכולים לסבול מכל בעיה פסיכולוגית ממנה סובלים אנשים מבוגרים אך ישנם בעיות יותר שכיחות אשר מהם סובלים ילדים והורים נתקלים בהן לעיתים תכופות יותר. חלק מאותן בעיות הם קשיי הסתגלות בחברה כאשר לעיתים הילד חווה מעבר לבית ספר חדש או לעיתים אף חווה חרם מהילדים האחרים. לעיתים מדובר בבעיות כמו דכאון או כעסים שאיתם ההורים לא מצליחים להתמודד ולכן מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי כמו גם בעיות התנהגותיות או הפרעות של אכילה וכדומה. לעיתים גם בעת טראומה שהילדים חווים כמו גירושים של ההורים יש צורך בטיפול פסיכולוגי על מנת למנוע הפרעות רגשיות אצל הילד בעתיד.

איך מתבצע טיפול פסיכולוגי לילדים?

בשונה ממבוגרים אשר בדרך כלל יודעים להביע את עצמם בצורה טובה בעל פה, ילדים עדיין לא מסוגלים להעביר את כל התחושות שהם מרגישים בעת שיחה עם פסיכולוג ולכן התהליך של טיפול פסיכולוגי בילדים צריך להיות יותר עמוק בהיבט של החיבור של הילד עם הפסיכולוג, דבר שמצריך מהמטפל ידע עמוק בנושאים ותחומים רבים. חלק מהשיטות בהם מתבצע טיפול פסיכולוגי בילדים הוא טיפול רגשי, טיפול פסיכולוגי רגיל כפי שאנחנו מכירים, כאשר במקרים רבים מתווסף אלמנט נוסף של טיפול באומנות למשל, על ידי ציורים או על ידי יצירות כאלה ואחרות ולעיתים אף טיפול באמצעות משחק.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.