טיפול פסיכולוגי לנשים אחרי היריון

היריון היא אחת התקופות המסעירות עבור נשים מכל הגילאים. מדובר בחוויה בה כל הגוף משתנה וגם הנפש מושפעת בכל מיני רמות והיבטים. הרבה פעמים השינויים ההורמונליים והמצב הפיזי שלנו אחרי ההיריון מביאים אותנו למה שנקרא דיכאון אחרי לידה. מצד אחד מתחיל שלב עוצמתי ואחר שאמור להיות סוג של חוויה בה תחושת אושר עילאית משתלטת על הגוף, אך מצד שני יש נשים שמגיבות באופן שונה לחוויה ולכן טיפול פסיכולוגי לנשים אחרי היריון יכול בהחלט לעשות.

לא כל הנשים חוות את הדבר הכי טוב שקרה להן אחרי הלידה ויש כמה שלבים:

  1. בייבי בלוז – סוג של עצבות בגלל השינויים ההורמונליים. מופיע בין 50%-80% מהנשים. תגובה די נורמלית לשינוי שהתרחש.
  2. דיכאון אחרי לידה – 20% מהנשים יחוו מצב דיכאוני מלא. עצבות, ירידה בחשק ובהנאה, שינויים בשינה, שינויים בתיאבון ובמקרים קיצוניים גם מחשבות קשות ומדאיגות של האם כלפי עצמה וכלפי התינוק. הרבה נשים פוחדות שמשהו יקרה לתינוק או שהן לא מסוגלות לטפל בתינוק.

אז איך מטפלים?

טיפול פסיכולוגי בא להבין מאיפה החששות הללו מגיעים ולאפשר להגיע למקום של שינוי התנהגותי. בטיפול התנהגותי הרעיון הוא לבדוק את דפוסי החשיבה המוטעים אצל האמא הטריה ולאמץ דפוסי חשיבה טובים ויעילים יותר שיעזרו לה להתמודד עם תפקידה החדש בעולם. יש גם טיפול דינאמי שנחשב למאוד יעיל במצב זה בו האישה מתארת באופן חופשי עם מה היא מתמודדת.

מאוד חשובה תמיכה משפחתית או תמיכה אחרת תוך כדי הטיפול ולהתגייס למען האם. לפעמים, נדרש גם טיפול תרופתי ביחד עם הטיפול הקוגנטיבי. הטיפול התרופתי בא לאפשר לאישה לחדש את הכוחות שלה ולהתמודד בצורה טובה יותר עם כל התסמינים של דיכאון אחרי לידה.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.