חוות דעת פסיכוגריאטרית

חוות דעת פסיכוגריאטרית- מהי?

ישנם מצבי מסוימים בחיים בהם נזדקק לחוות דעת רפואית אודות מצבנו הנפשי או הגופני. ברבים מן המקרים חוות הדעת יהיו בעלות תוקף משפטי ורלוונטיות לצורך קבלת פיצויים או קצבאות שונות. כאשר מדובר בחוות דעת נפשית עבור האוכלוסייה המבוגרת, בעל המקצוע הרלוונטי נקרא "פסיכוגריאטר". המסמך המבוקש מהפסיכוגריאטר במקרה זה הוא חוות דעת פסיכיאטרית,  הנוגעת בצורה ספציפית לתחום הגריאטריה- כלומר, לרפואה לקשישים ובמחלת שהזקנה מביאה עמה. הממשק בין שני התחומים עוסק במגוון מצבים נפשיים, גופניים ורגשיים המאפיינים קשישים. חוות דעת פסיכוגריאטרית נכתבת על ידי רופא המומחה בתחום, והיא בעלת תוקף רפואי ומשפטי. בכתיבה מתמלל הרופא את התרשמותו מהמטופל- ממצבו, מהיכולות והצרכים שלו.

שלבים בכתיבת חוות הדעת:

  1. פגישה אישית: ראשית, ייפגש הפסיכוגריאטר עם המטופל ויערוך לו בדיקה מעמיקה המלווה במבחני בריאות ויכולת שונים. בנוסף יתבצעו ראיון אישי ושיחה. במקרי הצורך יאסוף הרופא מידע גם מקרובי משפחתו של המטופל.
  2. איסוף מידע נוסף: פעמים רבות יבקש הפסיכוגריאטר "להשלים את התמונה" על ידי איסוף מידע נוסף מקרובי משפחתו של המטופל.
  3. עיבוד המידע לכדי חוות דעת: בשלב זה ישקלל הרופא את הידע שאסף יחד עם ניסיונו המקצועי ויפיק מהם חוות דעת פסיכיאטרית וגריאטרית. המסמך יכלול את כל ההיסטוריה הרפואית הרלוונטית, בנוסף לדיווח על מצבו של המטופל כיום והערכה לגבי תפקודו בעתיד הקרוב והרחוק. על חוות הדעת להיות מבוססת היטב, תוך ציון תאריכי הבדיקות ומקורות המידע בהם נעזר הרופא. לסיכום מתייחס הרופא לשאלה בעבורה התבקשה חוות הדעת.

חשיבותה של חוות דעת פסיכוגריאטרית

בדומה לחוות הדעת הפסיכיאטרית, גם לזו המותאמת לבני הגיל השלישי יכולות להיות מטרות רבות: החל מהיעזרות בה להכנסת אדם למסגרת מסוימת, דרך התאמת טיפול ועד קבלת סיוע או תמיכה נדרשים. כאשר היא נערכת בצורה מקצועית, יכולה חוות דעת פסיכיאטרית מקצועית לאפשר לאדם את הטיפול או הקצבה הנדרשים עבורו, וכך לשפר בצורה דראסטית את איכות חייו. במקרה מסוג זה חשוב לזכור לפנות למומחה בעל מוניטין וניסיון רב בכתיבה משפטית. כך יגדיל המטופל את סיכוייו שבקשתו תיענה בחיוב.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.