טיפול פסיכולוגי בזוגות

טיפול זוגי כולל בתוכו מגוון רחב של גישות טיפוליות שמטרתן לאפשר לזוג למצוא את עמק השווה ולשמור על הזוגיות לאורך שנים ארוכות, זוגיות בריאה, יציבה, מאוזנת ומאושרת. רוב הזוגות מעוניינים לקבל כלים במטרה לעבוד על הזוגיות. לרוב, זוגות רוצים לעבור טיפול קצר ולא להיות כבול למטפל לאורך זמן רב מדי.

איך זה מתבצע?

במהלך הטיפול, תוך כדי תשאול של בני הזוג, הוא יגלה את דפוסי ההתנהגות המסוימים הפוגעים בחיי הזוגיות של בני הזוג וכך יוכל להתאים עבורם כלים מעשיים תוך ניסיון לבצע שינוי של דפוסים מחשבתיים אלו. דפוסים אלה תמיד יושבים על רגש מסוים והבעיה היא שרגש הוא משהו מאוד מאוד חזק מהמחשבה. בעזרת המחשבה אפשר להשתלט על הרגש וזה בדיוק מה שהטיפול בא לעשות.

הכלים נרגשים דרך הטיפול הזוגי וחשוב לנסות אותם בבית וגם ללמוד את החוקים שלהם כדי שניתן יהיה להפעילם בבית כשאנחנו נמצאים אחד מול השני. יישום הכלים יסייע כמובן לשפר את חיי הזוגיות בטווח הארוך.

דוגמאות לכלים כאלה:

  1. יכולת ליצור מקום זוגי מנוטרל מהפרעות- שעת בילוי בשבוע היא ממש כמו טיפול זוגי. הפגישה חייבת להיות ללא אנשים אחרים, ללא טלפונים, רק אנחנו לבד.
  2. יכולת להביט אחד לשני בעיניים – נשמע פשוט ומשעשע אבל האמת שזו משימה די מורכבת. נסו לשבת אחד מול השני ולהסתכל בעיניים אחד של השני במשך שתי דקות. לאחר מכן דברו אחד עם השני ושתפו מה הרגשתם, מה חשתם, מה חשבתם בזמן הזה. מדובר בכלי חזק המקרב מאוד בין בני הזוג. נסו זאת גם אם יש כעסים. הכללים הם לא להסית את המבט אחד מהשני ולא לדבר.
  3. היכולת להקשיב באמת אחד לשני ולמחוק את המחשבות והשיפוטיות שלנו.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.