לימודים וקריירה ברפואה

השנים חולפות והזמנים משתנים, אך נדמה שיש דבר אחד שלא ממש משתנה וזו היוקרה וההילה שקיימת סביב מקצועות הרפואה השונים. גם במציאות של ימינו הביקוש ללימודים עולה בהרבה על המקומות הפנויים, מה שמעלה משמעותית את רף הקבלה לפקולטות השונות. אם גם אתם מתעניינים לגבי לימודי רפואה, אלו הם בתי הספר בארץ בהם תוכלו לעשות זאת.

איך נראה מסלול לימודי רפואה?

ישנם שני מסלולים עיקריים ללימודי רפואה בישראל. המסלול הראשון הוא מסלול שש שנתי שמתוכו שלוש שנים הן של לימודים קדם קליניים, שלוש שנים של לימודים קליניים ולאחר מכן שנת התמחות בבתי החולים בבתי הארץ.

המסלול הארבע שנתי הוא לאלו שכבר עשו תואר קשור (למשל ביולוגיה, מדעי המוח וכו׳) – שנתיים של לימודים קדם קליניים ושנתיים של לימודים קליניים ולאחר מכן שנת התמחות.

איפה אפשר ללמוד רפואה?

כיום ניתן ללמוד רפואה בישראל בשישה מוסדות אקדמאיים שונים. אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, אוניברסיטת אריאל בשומרון, האוניברסיטה העברית בירושלים, הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בר אילן בצפת, אוניברסיטת תל אביב והטכניון בחיפה.

חשוב לדעת כי תנאי הקבלה משתנים במקצת ממוסד למוסד, אך ככלל מדובר על תנאי קבלה מחמירים למדי ובפרט דרישה לציון פסיכומטרי גבוה למדי, לרוב 720 ומעלה.

מהם מקצועות הרפואה המבוקשים ביותר?

כאמור, מדי שנה מנסים להתקבל ללימודי רפואה בישראל אלפי מועמדים ולא כולם מצליחים. מי שכן יצליח יחל לסלול את דרכו לתוך עולם הרפואה וחלק חשוב בעניין הוא בחירת ההתמחויות לקראת עיסוק בתחום מסוים. התחומים המבוקשים והנחשקים ביותר בישראל כיום הם התחום של כירורגיה פלסטית ושל רפואת עיניים. בתחתית הרשימה נמצא את הרפואה הגריאטרית, השיקום ותחום ההרדמה.

מרחבי הרשת:

סיבים אופטיים – חבילות אינטרנט מהיר מבית yes

יורם קראוס – מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם

יורם קראוס – כתבה באתר מאקו

אייפון 14 – באתר פלאפון

גלקסי s23 – לרכישה באתר פלאפון

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.