הריון ולידה – הכיני את עצמך מנטלית לכל חודש

הריון ולידה הם זמנים מרגשים עבור כל אישה ועבור זוגות המביאים ילדים לעולם יחד. כמובן שמדובר גם על תקופה רווית אתגרים עבור היולדת לעתיד, כאשר ישנם בהחלט קשיים פיזיים, אך גם אתגרים נפשיים לא קטנים. בואו נדבר על השינויים הנפשיים הצפויים בכל אחד משלישי ההריון.

שליש ראשון – התרגשות מהולה בחשש

הריון ולידה היא תקופה המגלמת בתוכה תהליך ארוך, וכמו הרבה תהליכים ארוכים גם כאן ההתחלה היא לפעמים הכי קשה. תחילת ההריון מלווה לרוב בתסמיני ההריון לא נעימים ואלו יחד עם החשש לשלום העובר, והבדיקות הרבות, עלולים לגרום גם הם לירידה במצב הרוח.

זכרי שתופעות הלוואי הללו הן זמניות ולקראת השליש השני יחלפו ותחושתך הפיזית תשתפר. בנוסף, הקפדה על ביצוע הבדיקות בזמן ומעקב אחרי גדילת העובר, יכולה להוריד מעט מן המתח.

שליש שני – הרגשה פיזית טובה יותר לצד מחשבות על הגוף שמשתנה

בתקופה הזו את מתחילה להרגיש יותר טוב מחד, אך מאידך את צפויה להתמודד עם השינוי של הגוף שהולך וגדל ומתעגל. יש נשים שמקבלות זאת באהבה, אך אצל אחרות זהו גורם לתסכול וירידה בערך העצמי. חשוב לקבל תמיכה מהסביבה ולזכור כי השינוי הוא מבורך למטרת יצירת חיים.

שליש אחרון – מתכוננים ללידה

התקופה מרגשת הזו של ההריון, תגיע לשיאה עם הלידה המיוחלת. השליש האחרון עשוי להיות קשה, מעייף ומתסכל והרבה נשים רק מחכות שזה כבר ייגמר. הלידה עצמה היא סערת רגשות אחת גדולה ולא מעט נשים גם יחוו תחושות של דכדוך ואף דיכאון לאחריה. אם את מרגישה כך חשוב שתפני לעזרה מקצועית ולא תהססי לשתף את האנשים הקרובים אלייך.

בעזרת מעגלי התמיכה החברתיים אפשר לעבור את התקופה הזו על הצד הטוב ביותר ולסיים אותה עם המתנה הכי יפה שאפשר לקבל.

מרחבי הרשת..


גלקסי S23  – הכנסו לאתר פלאפון והזמינו את הגלקסי החדש מבית סמסונג עם שיאים חדשים של עיצוב וטכנולוגיה!

מטרנה בשיתוף פעולה עם עמותת ער"ן – מוקד לתמיכה רגשית עבור הורים

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.