ההשפעות הפסיכולוגיות החיוביות שיש לגידול כלבים על ילדים

אם אתם אנשי משפחה ויש לכם ילדים חמודים בבית, ואתם שוקלים בלי קשר לאמץ בקרוב כלב חמוד ולגדל אותו, דעו שמעבר לסיבות המצוינות הרבות שיש לגידול כלבים באופן כללי, זוהי החלטה נפלאה מבחינת ההשפעות הפסיכולוגיות החיוביות שיהיה לדבר כזה על הילדים שלכם. הנה כמה מהן שחשוב להכיר ולהכניס לסט השיקולים

חמלה ואהבה


בינינו, אלו הם שני הדברים הבסיסיים ביותר שאנו צריכים ללמד את הילדים שלנו בחיים האלו. אהבה זה משהו שמתפתח מהר מאד כשאתם מכניסים כלב הביתה. הילדים ישר נקשרים ליצור החמוד והפרוותי והוא מלמד אותם איך לתת ולהחזיר חום ואהבה. הטיפול והדאגה לכלב מלמדים את הילדים חמלה ודאגה לחסרי ישע.

טיפוח תחושת אחריות


אז לגידול של כלב יש הרבה יתרונות כמובן, אך באופן טבעי גם הרבה אתגרים ועבודה (האכלות, טיולים, טיפוח וכן הלאה). הכלב החדש בבית יכול להוות כלי מצוין לתרגול אחריות וטיפוח תחושת מחויבות אצל הילדים.

ממש כמו עוד בן משפחה


כלב הוא לא רק יצור חי שאנו מאמצים, הוא יצור שאיננו אנושי, אך כזה שגם מהר מאד הופך לעוד בן משפחה ועבור הילדים מדובר על מסר חשוב במיוחד. מתוך כך הם מבינים שקבלה והכלה של האחר לא תלויה במי הוא ומה הוא ומבינים שאנשים הופכים למשפחה מתוך בחירה ועבודה קשה.

התמודדות עם הזקנה והמוות


קשה להסביר לילדים מהי זקנה והקשיים שלה ובהחלט קשה ללמד אותם להתמודד עם המוות. כשמגדלים כלבים שתוחלת החיים שלהם היא כמובן קצרה משמעותית מזו של בני האדם, הם יכולים לקבל שיעור ראשון וחשוב בחיים על הדברים הללו.

כמובן שבשביל חוויה נכונה חשוב לבחור בסוגי כלבים שמתאימים לילדים – כלבים קטנים, גזעים רגועים וחברותיים וכלבים בוגרים יחסית (למרות שגם לגידול של גור יש קסם משלו), אך בגדול ההשפעות אין מאד חיוביות ומומלצות.

מרחבי הרשת..


גלקסי S23  – הכנסו לאתר פלאפון והזמינו את הגלקסי החדש מבית סמסונג עם שיאים חדשים של עיצוב וטכנולוגיה!

מטרנה בשיתוף פעולה עם עמותת ער"ן – מוקד לתמיכה רגשית עבור הורים

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.