טיפול זוגי האם הוא בטוחה להצלחה

הרבה מאד פעמים אנו שומעים על זוגות שפנו לטיפול זוגי כדי להציל את נישואיהם, מסיבה כזו או אחרת הנישואים עלו על שרטון ובני הזוג חשו שיש עוד מה לעשות ומה להציל והחליטו לפנות לבעל מקצוע שיסייע, אך האם טיפול זוגי הוא בטוחה להצלחה, האם לאחר טיפול זוגי ייקח כמה זמן שייקח בני הזוג יחזרו לאהוב, להימשך אחד לשני ולחיות יחד בהרמוניה? לא תמיד, לא כל דבר יכול טיפול פסיכולוגי שהוא בעצם טיפול זוגי לסדר, המשיכו לקרוא ותבינו.

מה ניתן לתקן ומה לא

טיפול פסיכולוגי זוגי נועד לתקן בעיות במערכות היחסים בהן יש ליקויים, יש התנהגות לא תקינה של אחד מבני הזוג או של של שניהם, יש חוסר קשב בין אחד לשני, יש התעלמות מצרכים אחד של השני ועוד… מקרים בהם האהבה עדיין קיימת, הרצון לזוגיות עדיין קיים אבל השגרה הנוכחית מקשה על המשך זוגיות בריאה ללא מריבות וללא אכזבות, שם יכול הטיפול הפסיכולוגי להשפיע.

במהלך טיפול פסיכולוגי זוגי הזוג יידרש להעניק זמן להליך, לתת לו צ'אנס אמיתי ולהבין שכדי שזה יצליח יש לשנות דברים מהותיים בחייהם, הפסיכולוג יקשיב ויאבחן את המצב לאורך חודשים של טיפול ובכל משך התקופה יעניק "טיפים" כיצד לשנות תפיסות עולם, כיצד להקשיב יותר לצד השני, כיצד לתת מענה ומקום גם לבן/ת הזוג.

טיפול זוגי בו שני בני הזוג מחויבים, ששניהם עדיין אוהבים אבל המצב בבית בעייתי מסיבה כזו או אחרת, הטיפול יכול להצליח אם רק תתנו לו זמן ותפנימו את השינויים שצריך לעשות.

טיפול זוגי לבני זוג שאחד מהם איבד את המשיכה או האהבה לבן הזוג השני יהיה קשה יותר לתיקון, פסיכולוג יכול לאבחן בעיות שמונעות זוגיות טובה והרמונית ולסייע בשיפור המצב אבל להחזיר אדם לאהוב אדם אחר זה כבר דבר אחר לחלוטין… אבל וזה אבל גדול… אם יש רצון מצד אותו אדם עדיין לגשת ולנסות זה משהו ששווה לבדוק כי אולי יש בו ערעורים, אולי הוא מרגיש כי משהו בכל זאת יכול להתשנות.

מרחבי הרשת:

מטרנה – הכי קרוב אלייך אמא , עמוד הפייסבוק של חברת מזון התינוקות המובילה בישראל.

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.