טיפול פסיכולוגי לספורטאים

ספורטאים ולא משנה באיזה תחום נמצאים תחת לוח זמנים די נוקשה של אימונים בהם עליהם להשתפר מבחינה פיזית, לפתח סיבולת לב ריאה ועוד שלל של מיומנויות וטכניקות, בהתאם לסוג הספורט בא הם עוסקים. במקביל, הישגיות, תחרותיות, מימוש כל אותן יכולות פיזיות נמצאות במבחן מתמיד שכן ספורטאים ולא משנה אם מדובר בספורטאי בקבוצה או בספורט עם הישגים אישיים, ספורטאי אולימפי או ספורטאי הפועל במסגרת ארצית נמצאים תחת לחץ נפשי, מוטלת עליו אחריות אדירה ועליו לפתח את היכולת להתמודד הן עם נצחונות והן עם כשלונות.

לא משנה באיזה תחום בחר הספורטאי, מדובר בהשקעה בלתי פוסקת, השקעה שבלעדיה אי אפשר באמת להתקדם. יש ספורטאים שמתאמנים שנים רבות כדי להגיע להישג מסוים וזה מאוד קשה לעיכול בהיבט הפסיכולוגי של הדברים. לכן, אותם ספורטאים עוברים טיפול פסיכולוגי שפשוט עוזר להם להתמודד עם אורח החיים הספורטיבי היומיומי אותו הם חיים. חיים אלה משפיעים הרבה פעמים גם על התא המשפחתי.

אז איך מתבצע טיפול פסיכולוגי לספורטאים?

ובכן, את הטיפול חשוב להתאים לספורטאי באופן אישי וספיציפי. הטיפול מתמקד בכל שכל ספורטאי יכול למקד את עצמו ולמצוא את הכוחות להגיע למימוש פוטנציאלי מלא.

הטיפול עוזר מבחינה קוגנטיבית להתמודד עם כל מיני תפיסות והתנהגויות שלא תמיד קשורות למקצוע הספורט. במהלך הטיפול מוצא הספורטאי את הכלים והמיומנויות להתמודד עם הפסדים ומשברי מוטיבציה שמלווים אותו כחלק בלתי נפרד מהתהליך והקריירה. בנוסף, טיפול פסיכולוגי עבור ספורטאים נותן סוג של ליווי רגשי ומנטלי הן בקליניקה והן במגרש, בבריכה או בכל חלל ספורטיבי אחר.

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – סיפור מסע אל הר המטרהורן

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.